tisdag 31 augusti 2010

Mera Byggare Bob

Som om förra vattenskadan inte vore nog så fick vi en i köket åxå där på våren 2008. Våra tankar om köksrenovering spolades fram till nuuuu på en gång i stället för om så där två - tre år. Maken som inte gillar renoveringar bet ihop och hjälpte snällt till för att få ordning på oredan. Plattan på golvet är hålet försäkringsbolaget fick ta upp för att torka vattenläckan från avloppsröret. När det var torrt och fint och nya avloppsrör låg inbäddad i golvet så började vårt arbete.














Jag började att skruva ihop alla stommar och som ni ser så var Ikea leveransen gigatiskt stor. Länge leve skruvdragaren - min bästa vän.














Steg nummer två - att riva ut all inredning som var byggd på plats utan traditionella stommar.














När golvet var på plats så satte vi in stommarna och skruvade fast lådor, beslag, luckor, täckskivor, socklar etc. För kaklingen lejde jag in en bekant som kaklat en hel del på hobbynivå. Jag orkade bara inte fundera ut hur man bäst kaklar en vägg, det gäller att inse sina begränsningar.














Å nu till resultatet där jag tänker vara otraditionellt svensk och säga - jag är SKIT nöjd med hur det till slut blev. Jag tänker inte vara så där lagom och mitt i mellan för jag är faktisk så nöjd.













5 kommentarer:

Mummylade sa...

du ska vara nöjd, det blev skitsnyggt =)

Kritos sa...

Åh vad fint! Ett kök att vara stolt över! :)

Sophie sa...

Du har all rätt att vara just SKITnöjd, för det blev kanonsnyggt!!

Canan sa...

Guuuudars vad snyggt! Självklart att du ska vara nöjd med resultatet.

Unknown sa...

Snyggt som bara rackarns, är i stort behov av ett liknande jobb inom kort, får komma hit och samla mod och inspiration...