tisdag 21 september 2010

Mera organisering

Jag är nu färdig med färg- och kategorisorteringen. För att få sorteringen så optimal som möjligt har jag tänkt till hur just jag resonerar när jag pysslar. Ni andra har säkert andra sätt att tänka och föredrar därför en annan sortering. Mitt pyssel går ut på färg, material och/eller kategori och här kommer några exempel på detta:
Då det gäller knappar, band och blommor så går jag nästan uteslutande på färg. Mina knappar har länge bott i dessa skruvlocksburkar.




Charms och annan metall, pärlor, halvpärlor och pärlhattar - här är det är också färg som gäller.




Så här ser den nya förvaringen ut - sorterade per kategori i zip-påsar.





I fjärilspåsen har jag sorterat in allt oavsett material - chipboard, clear, vellum, utstansat och tyg.






När alla saker är kategoriserade så hänger jag zippisarna på metallringar. Det blir då lätt och överskådligt att hänga på mina stänger på väggen i pysselrummet. Det funkar faktiskt riktigt bra att ha med på pysselträffar också. Upphägningsanordningar för träffar är under tillverkning. Jag och Hozzan har slagit våra klocka ihop och har något på G.

3 kommentarer:

Mummylade sa...

låter spännande =)

Canan sa...

Spännande att se vad ni finulat ihop. Ska spana in er och kanske blir jag en "Copy Cat".

Sophie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.